Litt fra uka som har vært

Ja, da er det lørdag igjen. Vi er akkurat kommet hjem fra en liten rusletur rundt her i Nea Hora. Vi måtte nemlig slippe ut en liten eremittkreps som John Erik kom i skade for å ta med seg hjem til meg i går…..(mer om det litt seinere)

Formen min er stadig bedre. Har fremdeles litt vondt i ulike ledd og i den foten jeg skadet tidlig på sommeren. Dessuten er huden min litt ute å kjøre. Psoriasis blir ofte litt verre når kroppen blir skadet/stresset på ulike måter. Men, nå er jeg i bedring og da følger huden etter. Så krysser både fingre og tær for en fin tid fremover 🙂

Forrige helg fikk vi endelig hengt opp litt på veggene her. Mannen min er så flink med bor og skruer, så det gikk relativt greit.

Er strålende fornøyd med resultatet 🙂

Så fornøyd med “gullbestikket” kjøpt på Jysk

Denne uka som har vært har gått unna i ekspressfart. Vi har vært litt ute og kjørt med bilen. Gjort ulike ærend. John Erik har levert en villkatt til kastrering. Som tidligere nevnt i bloggen er vi venninne med en av ildsjelene i Noah`s Ark, en frivillig gruppe som hjelper villkatter. Så når Nicola ringer og trenger “taxi” til dyrlegen stiller gubben opp. 

Ellers har han også skysset ei annen venninne til dyrlegen med hennes lille katt til vaksinasjon. Det viste seg også at hun også hadde en venninne med katt som trengte et dyrlegebesøk….så de fikk selvfølgelig haik med på turen 🙂

Siden formen min er bedre fikk jeg lyst til å invitere til middagsbesøk i heimen. Vi har bestandig elsket å stelle i stand mat og koselig samvær. Å kunne invitere folk man liker hjem, servere mat og bruke tid sammen sånn, er noe av det hyggeligste vi vet.

Så torsdag kveld kom et vennepar av oss på besøk. Det ble en suksess. Vi hadde brukt det meste av onsdag ettermiddag og kveld på å lage ulike små retter vi liker, og som ikke er gresk meze….

Det er noe med at man i blant blir litt lei av de greske smakene. Og såpass kan vi si at det er nok ikke siste gang vi må stille opp med disse rettene 😉

Underveis i denne middagen spurte Lefteris om ikke John Erik ville være med å fiske neste morgen. De avtalte å treffes 06.00 på morgenen for å fiske her i Nea Hora.

Så John Erik dro av sted med kaffe og Kvikklunsj, den berømte norske tursjokoladen, før sola sto opp! Han og Lefteris hadde noen hyggelige timer sammen.

Fiskeresultatet ser dere her:

Den ble sluppet rett ut igjen!!

Og som den snllle mannen han er….. plukket han med seg et par sneglehus hjem til meg….og i dag skulle han vaske de for meg…..og tror dere ikke det var en liten eremittkreps som hadde krøpet ut av huset sitt og undret seg på hvor han var plassert… Nå er han trygt tilbake i sjøen 😉

Ja, som skrevet innledningsvis er det lørdag og helg. Vi skal kose oss med restemat og sofaliv i kveld. Vi følger med på Maskorama og så begynner vel også Norges neste megahit i kveld….tror jeg.

Hva vi gjør i morgen får været vise 🙂 Ha en fantastisk helg dere og!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg