Regnvær på gang

Mange kjenner nok igjen dette fjellet, det første man ser når en går ut av flyplassen i Chania.

Hadde oss en kjøretur rundt Chania i går, først ut til kattene i Platanias. Opp langs elva og mot byen. Kjørte litt på kryss og tvers på veier vi aldri hadde kjørt før med retning Souda. Der etter kjørte vi mot flyplassen og tok ei runde oliventrær og sauer for vi kjørte mot sentrum og hjem. Været var stort sett fint men en og annen regnbyge ble det.

Chania by
Nå er det appelsin tid.
Hun møter meg og følger meg til bilen. Så henne ikke i går, bare mange av beilerne.

Nå er det stor aktivitet på restauranter og hoteller. Det ordnes og klargjøres for ny sesong. Årets sesong starter tidlig i år. Mange restauranter har planer om å åpne i april og det er også hoteller som får gjester i april.

Tani på Sta Karvouna klargjør til oppstart i april.
Leo og Genti fra Apolafsi.

Ellers så har det blitt mye tid hjemme i vinter siden Linda ikke har vært i god form. Syklene har stått i ro i mange uker. Har jo heller ikke vært særlig sykkel vær. Men løsningen er blitt ergometersykkel og steppmaskin. Så nå er det gåing og sykling hjemme. 

Tilbud på Lidl. Stilt inn for Linda.
Her har jeg mine gåturer.

Vi er jo glade i ekte planter og liker å dyrke opp fra stiklinger og frø eller nøtter. Hvis dere så litt rar julepynt på bordet vårt så er det noe av vår gartner virksomhet. Avokado som ser ut til å stortrives. Har også ei  blomsterpotte med dill på gang.

Blir en tur på gatemarkedet hver torsdag, hvis det ikke regner for mye. Fyller handlevogna  med grønnsaker og frukt hver gang jeg er der.

Denne rakkeren blir fylt opp på markedet. Slutter å handlr når det ikke er mer plass.
Innholdet i handlevognen.
To kjæreste gulrøtter fra markedet.
Denne herren dukket også opp i gulrot kvasten.
Det er ikke bare salgsboder på markedet, litt sirkus også.

Og noe av det som trylles frem.

Grønnsaksuppe
Raw food juice.
Appelsinmarmelade av blodappelsiner

Har også brukt en del tid på å se etter bil. Den jeg har er det litt i overkant mange finesser, som jeg godt kan tenke meg å bytte ut. En typisk kjentmanns bil. Ingen spør om å låne bil av meg, he-he. Men den går som ett skudd.

Liker franske biler men det blir nok neppe en av disse.
Øya i går, gråvær på gang.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg