Hjemme på Kreta igjen

Sen ettermiddag i havna

Etter å ha vært en stund i Norge er det herlig å komme tilbake til Kreta. Det er ikke veldig varmt ennå, men etter de månedene vi har hatt i vinter, så føles det ut som høysommer.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Lavt skydekke over fjellene da vi kikket ut vinduene første morgen tilbake i byen

Linda hadde legetime mandag for en blodprøve. Etter det kastet vi oss på toget til Gardermoen for en natt på Radisson Blue. Med flyavgang 0645 er det veldig greit å slappe av på hotell.

Behagelig togtur innover til gardermoen

Vi ble litt lenger i Norge enn planlagt. Linda er kommet i gang med behandling og er i mye bedre form. John Erik er ganske fornøyd med at Linda igjen bidrar litt i heimen. Nå har vi hatt fem uker med oppvaskmaskin… noe som ikke er i leiligheten her på Kreta. Det blir et savn, men vi klarer det.

Nydelig blomstring for tiden

Må si at det var kjekt å se øya igjen når vi fløy inn for landing. Vi hadde avtalt med Anna om å bli hentet med Picasso´n. Hun stod i avgangshallen og Picasso´n ventet på korttidsparkeringen. Der hadde ingen av oss vært før… så det ble en utfordring å komme oss ut….hahaha  Nå har vi lært det også.

Så bar det til leiligheten, inn med kofferter, ett par kjappe raki og ned til våre venner på Me Nou & Krasi for mat. Det hadde vært et labert inntak av føde i løpet av dagen, og vi var veldig klare for lunsj. Maten på flyet var ikke akkurat noe å skrive hjem om….

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Herlig syn når vi svinger ned mot strandpromenaden i Nea Hora
Det er noe som heter : The camera eat first 😉 !! Her er Anna og John Erik i sving med dokumenteringen av dagens lunsj 😉
Linda tok seg også tiden til å knipse litt før inntak av etterlengtede blåskjell

Vi ruslet videre inn til byen for å hilse på flere venner som ønsket oss veldig velkommen tilbake. Vi har jo hatt barnevakt til blomstene våre, og han møtte vi på Avalon Rock Pub.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Munter gjeng som koser seg i solen

Etter noen timer og noen glass trengte vi mer føde. Det er jo rimelig mange steder å velge blant men det var enkelt valg for oss. Måtte bare treffe Miltos på Colombo Kitchen & Bar, en av byens beste.

Hvis du ikke har spist her før….ja, da har du et måltid virkelig å se frem til. Kan være lurt å bestille bord i forkant….da det ofte er fullt.
Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Miltos i sving bak oss 🙂

På vei hjem, litt senere en vi hadde tenkt, havarerte sykkelen til Linda. Det var bare å låse den fast og tusle den siste biten. John Erik måtte hente den dagen etter….og få den opp til “sykkeldoktoren”

Sykkelen sto trygt på plass der vi forlot den i de sene nattetimer…. da John Erik  neste dag var for å plukke den opp…..

Onsdagen var vi vel ikke på vårt mest opplagte etter tirsdagens glade skåling i både raki og ozo. Det ble hverken handlet inn mat eller gjort noe annet fornuftig 😉 Da er det godt at man har favoritt restauranten sin få hundre meter unna…..

Vakker kveldsstemning på promenaden
Vi var skikkelig sultne….og fikk oss rett etter rett….
Ble sent og godt med påfyll i glassene denne kvelden også……

Torsdag er jo markedsdag her i Nea Hora, så vi la muntert av vei med trillebagen vår….

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
John Erik i flott driv mot markedet…..

Mye fint å hvile øynene på når man tusler gatelangs:

MEN…..det fantes ikke noe marked i den vante gaten….vi sto der helt forvirret…kikket på hverandre litt spørrende….hva skjer liksom???….vi har jo vært her “tusen ganger” før….!!… Men, hva er det å gjøre…jo…tusle litt slukøret hjem igjen…hahaha…

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
John Erik på vei hjem med tom trillebag….hihihi…

Vi fant ut senere på dagen at markedet er flyttet til en gate ved parken i Nea Hora. Så vi kan vel konkludere med at vi ikke har fulgt med så aktivt på nettutgavene av avisene da vi var i Norge 😉

Dro i går en tur til Platanias. Det var som natt og dag fra vi dro. Alt er i åpnet og turistene er på plass.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Litt sur vind så det var ikke så mange på solsengene….

Vi hadde flere stopp for å hilse på mange kjente, hele veien utover.

Kaffe på Faros  (Kato Stalos) er “obligatorisk” når vi er i området. Vi har ganske mange timer her…..bestandig hyggelig og avslappende
Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Da sulten meldte seg tok vi oss et godt måltid hos Eleni og Vaggelis på Notos, som ligger akkurat på grensen mellom Stalos og Agia Marina
Kjørte en tur utom Leo og gjengen på Therino i Platanias før vi reiste inn til byen igjen.

Sykkelen til Linda ble hentet ferdig behandlet hos doktoren og fått transplantert noen nye deler, og nå oppfører den seg eksemplarisk. Så da blir radiusen vår litt større i byen. Linda er fremdeles ikke en verdensmester til fots…..så da er sykkelen grei å rulle rundt på

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

God helg til dere alle 🙂