Snart er den offisielle turistsesongen i gang :-)

Vi skriver onsdag 12.mai i dag, og lørdag skal drar den offisielle sesongen i gang her i Hellas….Nå gjenstår det bare å se hvor mange som reiser denne sesongen.

Selv tok vi oss en liten tur over til Paleochora i går. Det blåste ganske godt her i Platanias og bølgene slo på stranden. Vi ble møtt av blikkstille sjø da vi kom over 🙂

Kjøring på Kreta byr på mange svinger, opp et fjell og ned et fjell. Linda er ikke så glad i høyder, så det er mye bremsing i passasjersetet….samt mange bønner om lavere fart….så det er skikkelige pensjonister på tur i den brummete abarth`n vår…ti-hi..!!! Og gårsdagen var intet unntak 🙂

I ettermiddag kom beskjed om at vi fra fredag slipper å sende sms eller skrive lapp for å gå ut…DEILIG!! Samtidig flyttes portforbudet fra klokken 23.00 til 00.30. Det er også en god ting spesielt for restaurantene, som nå har måttet stenge senest 22.45.

Lyset er ute av drift

Nytt er også at vi får lov til å reise friere fra fylke til fylke. Nå har vi jo bare kunnet være i Chania fylke. Så til uka planlegger vi en dagstur til Rethimno 🙂 Det gledes!!

D

Uansett koser vi oss masse. Ble invitert på lunsj av ei hyggelig norsk dame på søndag. Da besøkte vi Bossa Nova i Gerani for aller første gang…..og WOOW…for en deilig mat, og et fantastisk utvalg øl 🙂  Vertskapet er også utrolig hyggelige og imøtekommende 🙂 Anbefales på det sterkeste 🙂 Vi tok allerede turen tilbake for en deilig middag i går kveld 🙂 🙂

Alltid like  blide Tina

I dag spiste vi lunsj på Me Gusta i Agia Marina. De åpnet fredag som var. Denne sesongen har de ansatt en ny kokk på kjøkkenet og holder på å endre menyen sin…..og det må vi si….maten vi fikk servert i dag…var super 🙂 John Erik og Charlotte var hjertenes enige om at den grillede blekkspruten var noe av det beste de har fått servert 🙂 Og så er det jo bestandig så hyggelig å treffe Dimitris og Tina da 🙂

Jammen har vi rukket en tur til Avalon inne i Chania også 😉

Nå er det snart kveld og tid for middagslaging her i heimen. Så avslutter bloggingen for i dag 🙂 Ha en strålende kveld, alle og enhver 🙂