Diomidis har vært på besøk

 

Uværet som har fått navnet Diomidis har fart over Kreta og hele Hellas. Den har hatt med seg mye regn, lyn og torden og ikke minst lave temperaturer.

Treet bøyer seg i vind.

 I dag er det et nydelig solskinn men temperaturen er ikke all verden hvis du ikke er midt i solen.

Her i Chania har vi sluppet unna det verste været selv om sjøen har stått på og oversvømt havna. Det blir mye innetid når tempen ligger på godt under 10 grader og helt ned til 2-3 på natten. 

Dagene går mest med til huslige sysler som matlaging og lignende. Men vi får jo med oss en del på tv og nå drar det jo i gang en hel del serier ut over vinter og vår. Mye og holde seg oppdatert på. For min del så er det plenty med vinteridrett så dagene går som en vind.

Og på mine handleturer er jeg regelmessig i Platanias og mater pusen på Therino.  Hun er normalt veldig fornøyd med serveringen men en dag kom jeg med kattemat fra Lidl, det var ikke det samme. Måtte tilbake til Whiskas.

Mater andre katter på min vei og….

Ellers så forsvant julen og pynten for en stund siden. Det siste har vært en boks med Sara Bernard som jeg har strevd meg igjennom. 

Linda gjorde som i Norge, appelsin med nellikspiker. Det syntes våre lokale venner her nede var rare greier, men artig. Jeg døpte den forresten til Lindas julekoronakule.

Vi fant også noen rosa figurer på Zynka som fikk pryde julen vår. Disse fikk selvfølgelig også navn som så og si falt på plass av seg selv. Fra venstre, den rosa engelen måtte jo hete Martha, videre med flotte gevir og litt pompøs, Hellstrøm. Ved siden av Hellstrøm står selvfølgelig Truls, og helt til høyere har vi nissen som heter Jonas.

Nå håper vi at våren snart viser seg med litt varme. Nå har vi det nesten kaldere enn i Norge men håper det snur snart. Fremdeles lite varmt vær i sikte de neste 14 dagene.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg