Første snøen på Lefka Ori

Da har værgudene beriket oss med enda mer adventstemning 🙂 Etter en natt med torden, blåst og regn våknet vi opp til synet av snøen på Lefka Ori fra kjøkkenvinduene 🙂

John Erik bedriver litt skrivearbeid

Vi koser oss mye inne nå om dagen. Tilbringer masse tid på kjøkkenet. Det har blitt mye godt på tallerkenene i det siste. Til både glede for oss, venner og bekjente. 

John Erik er en racer på logistikk og oppvask 😉 Trenger ikke en ordinær oppvaskmaskin når jeg har den beste modellen : Halvorsen 57 ….

Etter at vi flyttet inn til byen, og har fått oss så flott leilighet, har våre lokale venner (de fleste vi kjenner bor sentrumsnært) begynt å  legge turen innom. Det passer virkelig meg godt som er en utpreget sofagris på kveldstid. De som kjenner meg vet at jeg liker å være sosial, og aller helst i min egen stue 😉 

To lyst er tent denne uken

Så her har vi bestandig kaffe og litt snask attåt klart 😉

Stadig kommer huseierene nedom med litt mat til oss også:

Nå før jul er det deilig å lage litt norsk tradisjonsmat. Så her har det vi hatt både “flesk i duppe” og lapskaus.

Har også fått stekt opp medisterkaker og kokt en god ladning med surkål 🙂 Koselig å pusle sånn i adventstiden. Utover blir det vel litt julebakst også 😉

Noen ganger skjer det litt “artige” episoder i heimen…hi-hi… Her om dagen klarte jeg å kortsluttet strømmen vår…puttet inn en ekstra mobillader og det smalt og oppsto en stor lysbue i kontakten!! Jeg ble vettskremt og fryktet at jeg hadde sørget for at alle i blokka vår nå fikk ufrivillig opphold i både matlaging, tv-titting, klesvask osv osv. 

Heldigvis ble det fort klart at det kun var hos oss…(pustet lettet ut), sendte John Erik opp til huseier for å få de til å vise oss hvilken hovedbryter som er vår…det er jo noen der nede!! Så da kom det noe godt ut av det…..;-) Og jeg fikk en real adrenalinboost og var virkelig produktiv resten av dagen!!

Her om dagen kjørte vi en tur ut til Platanias og Therino. Leo holder på med litt forefallende arbeid, samt at han daglig er innom å forer en kattemamma og hennes 2 unger. Den tredje ungen har han selv tatt inn som familiekatt 🙂

Hvis noen som bor i nærheten ønsker seg en kattunge, så er disse nurkene noen skjønne vesen. Hadde tatt en selv….men vi har ikke lov å ha dyr her vi bor nå…

Da vi var innom var bare den ene ungen i nærheten.

Sent i går kveld tok vi oss en runde på syklene for å knipse bilder av noen av juledekorasjonene som pryder byen om dagen. Så her kommer de:

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg