Mandag og ny uke :-)

Da er vi inne i advendtstiden….min favoritt tid….John Erik har vel ikke så sterke følelser for det, men lar seg av og til rive med av min begeistring.

Og i går tente vi det første lyset, spiste deilig mat, delte en flaske vin og så på finalen av 71 grader nord. Det var en flott avslutning på uka og en fin start på førjulstiden.

Tidligere på dagen syklet vi en tur til Agia Apostoli. Der har jeg en venninne som både klippet håret mitt og fikset både hender og føtter med lakk og alt som var.

Underveis knipset vi disse bildene:

Det tok sine timer og stakkars John Erik måtte sitte på verandaen hennes og nyte denne utsikten 😉 

På hjemtur tok vi noen bilder av den nye brua ved enden av Nea Hora. Den er lyssatt riktig så fint nå til jul 😉

Forleden kveld syklet vi en runde fra Nea Hora til den venetianske havna for kikke på julepynten. Det var riktig så stemningsfullt.

Julepynt hos noen nede i gata…kreativt og hyggelig…. 

Enig???!!

Da vi flyttet inn i leiligheten vi bor i nå kjøpte vi en del møbler…deriblant et spisestuebord. Det har vist seg lite egnet til vår bruk, så da var lykken stor da jeg torsdag kveld fant et bord på nett hos Jysk. Som sett, så kjøpt!!

Utsikt fra en venns veranda her i Nea Hora:

Fredag ettermiddag kjørte John Erik og en kamerat opp for å hente det……og som den snille mannen jeg har…..satte han i gang med å montere samme kveld. (Han har jo mye rutine på Jyskmøbler nå….thi-hi 😉

Så da vi gikk til sengs hadde vi nytt flott spisebord i stua. Det er superkjekt med innleggsplate også, til anledninger vi er mange.

Ellers har vi fra sist vi blogget vært litt ute og ragget med bilen. Herlig å kjøre på nye steder. Ikke fullt så herlig når veien blir for dårlig og vi må snu….da får jeg litt panikk, og må ut av bilen når det rygges, snues osv….(ja, jeg vet jeg er pinglete…hi-hi)

Tilslutt i dagens blogg må jeg bare fortelle at vi har funnet en Lidl butikk med verdens fineste utsikt fra parkeringen.

På vei til Lidl:

Lidl  sin parkering i Halepa…….se her hvor fantastisk:

Og inne i butikken gikk vi på dette stativet 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg