Solfylte novemberdager :-)

Jeg avsluttet forrige blogg med å undre hva neste dag, altså søndagen, skulle bringe av opplevelser.

Som vanlig er jeg tregere enn John Erik til å krype ut av senga på morgenen. Så søndag fant jeg en lapp på kjøkkenbordet om at John Erik allerede  var reist ut for å fiske med Lefteris.

Været var nydelig, så etter at jeg hadde gjort litt husarbeid og vasket en maskin med klær ringte jeg gubben og spurte hvor de var. De var på havna her i Nea Hora. Da tok jeg sykkelen ned og hilste på guttene 😉

De storkoste seg i sola med kaffe og strålende sol. Gevinsten på stengene er ikke mye å skryte av, men tror ikke det er det som teller her….det er nok mer alt rundt….

Etter at de var fornøyd med dagens innsats bestemte vi oss for at vi skulle slenge oss på syklene og ta en runde i det fine været. Så etter å ha sagt farvel til Lefteris vendte vi snuta mot Agii Apostoli.

Det ble en flott tur i den strålende solen. Vi elsker å strolle rundt på syklene. Noen ganger som på søndag, må vi også sette syklene fra oss og utforske litt til fots. Syklene våre er vandt til ulendt terreng….men, spesielt jeg blir litt engstelig for å tryne, så når det blir for steinete, går jeg av….HMS i førersetet…thi-hi 😉

Mandag viste også været seg fra sin beste side. Allikevel valgte vi å bruke bilen denne dagen. Vi hadde noen innkjøp av litt tunge ting på agendaen, og da er det deilig å lempe inn i koffertrommet og ikke bære gatelangs.

Siden alt vi handlet tålte et opphold i bilen en stund bestemte vi oss for å kjøre til Maleme og se på den militære øvelsen. Det var siste dagen for den store øvelsen, kalt Medusa. Ble dessverre ikke så bra bilder vi fikk tatt, men spennende var det. Vi var ikke alene om å være nysgjerrige, mye folk ut og observerte.

Jeg fikk plukket litt stein også,. Syns det er koselig å pynte litt hjemme med fine stein.

Før vi kjørte tilbake til byen svingte vi en tur bortom Kolymvari.

I går var vi stort sett hjemme, med unntak av en sykkeltur rundt i byen, bare for å røre litt på kroppen.

Møter stadig nye venner ute på tur.  Han her holdt oss med selskap da vi tok en pust i bakken 🙂

I dag har vi hittils hatt en lat dag hjemme. John Erik har vært en tidlig tur hos fiskehandleren for å kjøpe kveldens middag. Så det skal bli digg!

Dagens fangst

Været har vært grått i dag, men satser på litt sol igjen i morgen. Og da er det nok nye eventyr som venter for oss 🙂

Bra temp på dagtid

 Ha en flott dag videre!! Selv tar vi nok en rusletur…..har hatt kraftige måltid i det siste….må holde balansen….noen eksempler her…thi-hi :

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg